Któż z nas nie lubi dokonywać zakupów online. Siedząc wygodnie w piżamie, pod kocykiem, można przejrzeć w zasadzie wszystkie sklepy. Nie trzeba ruszać się z domu, marnować czasu w kolejkach, użerać się z niemiłym sprzedawcom i stać w korkach w drodze do galerii handlowej. Oczywiście, sporo osób lubi w tej sposób spędzać czas.

Jednak badania pokazują, że znaczna większość konsumentów coraz częściej wybiera opcję online. To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, że coraz więcej sklepów zapewnia darmową dostawę. Nic dziwnego, że skoro popyt na produkty sprzedawane online, marketing internetowy rozwija się w zawrotnym tempie. Jednym z głównych narzędzi marketingu online jest pozycjonowanie sklepów internetowych.

To bardzo istotna sprawa, na jakiej pozycji wyszukiwania znajdzie się nasz sklep. Jeśli marketing online prowadzony jest rzetelnie, to powinno zdarzyć się tak, że chociaż przez jakiś czas nasz sklep będzie znajdował się na jednej z pierwszych dziesięciu pozycji w najbardziej znanej wyszukiwarce jaką jest Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardzo trudne, ponieważ zazwyczaj asortyment tych sklepów jest bardzo szeroki. Jeśli na przykład sklep działa w branży odzieżowej, wówczas marketing internetowy to prawdziwy plac boju.

Marki prześcigają się o klientów, inwestując coraz to większe kwoty pieniędzy w pozycjonowanie sklepów internetowych. Trudno jest, aby marketing internetowy przyniósł tu efekty w każdej dziedzinie. Nie na się na przykład wypozycjonować sklepu na wszystkie możliwe hasła kluczowe z zakresu części garderoby, których klienci mogą poszukiwać. Pozycjonowanie sklepów internetowych warto rozpocząć od kilku najczęściej wyszukiwanych fraz.

Warto marketing internetowy powierzyć osobie, która posiada duże doświadczenie w tym zakresie. Może być to nawet mała agencja, na przykład jednoosobowa. Tutaj najważniejsze są efekty. Pozycjonowanie sklepów internetowych warto rozliczać za efekt, to znaczy płacić dopiero wtedy, kiedy uda się pojawić z naszym sklepem na jednej z pierwszych dziesięciu pozycji w wyszukiwarce.

To bardzo fajny sposób rozliczania, jednak jeśli hasło kluczowe jest nietypowe, wówczas może okazać się, że będziemy płacić prawdziwe kokosy za pozycjonowanie, wówczas lepszym sposobem rozliczania okaże się opłata w postaci miesięcznego abonamentu.