Zapomnijcie o ulotkach, reklamach w gazetach czy promocji bezpośredniej – to marketing internetowy jest obecnie najkorzystniejszą formą pozyskiwania nowych klientów. Wykorzystanie codziennych środków przekazu zagwarantuje regularny kontakt z potencjalnymi klientami, a co za tym idzie – wpłynie na ich zainteresowanie, a później i lojalność.

Dominacja marketingu cyfrowego

Do niedawna najczęstszą formą marketingu było nawiązywanie kontaktów z mediami. Popularność prasy regularnie jednak spada, zaś na promocję w telewizji stać niewiele firm. Z tych powodów najkorzystniejszym miejscem promocji jest aktualnie Internet. To właśnie tam potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu, poszukując różnorakich usług.

Możliwości Internetu zgrabnie charakteryzuje marketing cyfrowy, który zachęca firmy do inwestycji wyłącznie w tym sektorze. Reklamy cyfrowe są stosunkowo tanie i trafiają do licznych odbiorców. Niezwykle kuszącym rynkiem dla reklamodawców są również media społecznościowe. Choć formy promocji na największych portalach, jak Facebook, Twitter czy Instagram nie zawsze są darmowe, to ich wykorzystanie jest niezwykle opłacalne.

Sklepy internetowe – gdzie promować?

W przypadku sklepów internetowych marketing bezpośredni jest już najczęściej efektem kontaktu ze strony klienta. Odgrywa on oczywiście ważną rolę, ale nie jest inicjowany przez firmę. Koncentracja działań występuje przy marketingu cyfrowym.

Sklepy zakładają konta na portalach społecznościowych, próbując zbliżyć się do klienta. Jest to istotna forma marketingu, łamiąca bariery pomiędzy firmą a klientami. Za pośrednictwem mediów społecznościowych przedsiębiorstwo może przybliżyć klientowi codzienne funkcjonowanie firmy, a co za tym idzie – zyskać na wiarygodności.

Innym podzespołem marketingu cyfrowego są internetowe reklamy. Najlepsze formy promocji muszą spełniać trzy warunki – prosty przekaz, skondensowane najważniejsze informacje i dobre pozycjonowanie. O ile w dwóch pierwszych przypadkach wystarczy wykazać się kreatywnością, to kwestia pozycjonowania jest nieco trudniejsza.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Najkorzystniej usytuowani nie są najbardziej interesujący, lecz najwięcej inwestujący reklamodawcy. Nawiązanie współpracy z internetową platformą reklamową jest istotne dla promocji firmy, bowiem potencjalni klienci zwracają uwagę głównie na te strony, które znajdują się na szczycie listy wyszukiwania.

Ciekawym przykładem platformy reklamowej jest Google AdWords, na której reklamodawcy wybierają frazy, po wpisaniu których ich strona bądź reklama ma pojawiać się na korzystnej pozycji.

Marketing internetowy jest podstawową formą promocji sklepów – szczególnie tych, które działają wyłącznie w sieci. Choć sprawia on wrażenie bezkonkurencyjnego, to jest wręcz przeciwnie. Rywalizacja o pozycjonowanie sklepów internetowych trwa każdego dnia.